Práce s produkty - Market Klient

1. Vložení nového produktu

(obr. 1)

Zobrazí se Vám okno, kde buď máte nebo zatím nemáte žádné produkty, Vy zvolíte tlačítko Nová.

(obr. 2)

Zobrazí se Vám karta nového produktu, kterou si vyplníte:

1.1. Základní údaje

(obr. 3)

Název produktu

Na e-shopu nesmí existovat dva produkty se stejným názvem – název produktu musí být unikátní. Je to kvůli jednoznačnosti objednaného zboží.

Kód produktu

Kód produktu musí být též unikátní. Na e-shopu nesmí existovat dva produkty se stejným kódem. Je vhodné kódu produkty vytvářet produktivně (aby jste se v nich sami vyznali), tzn. například: panska-saka01, panska-saka02, damska-saka01, atd.

EAN

Univerzální mezinárodní kód zboží. Pokud má Vaše zboží tento kód, doporučujeme jej vyplnit z hlediska vyhledávání zboží zákazníky. Více informací o tomto kódu.

Typ

Typ produktu definuje sadu vlastností, které daný produkt (skupinu produktů) budou na e-shopu charakterizovat. Zde musíte zvolit produkt buď obecný nebo jiný typ, pokdu budete mít v internetovém obchodu více druhů produktů. Typy produktů dostanete od nás přednastavené přímo na míru Vašim potřebám.

Výrobce

Pokud máte na e-shopu přednastaven seznam výrobců, lze z rozbalovacího políčka vybrat název výrobce. (editace seznamu výrobců se provádí pomocí menu Zboží / Výrobci)

Cena produktu

Pokud cenu zadáte bez DPH, automaticky se Vám zobrazí cena s DPH a opačně. (Neplátci DPH uvedou konečnou cenu a DPH bude 0 %.)

Doporučená cena / Původní cena - pokud chcete u produktu uvést cenu přeškrtnutou, uveďte ji do této kolonky.

Preference

Tato preference ovlivňuje pořadí, v jakém se produkty zobrazí ve své kategorii na webu. Čím vyšší preferenci produktu nastavíte, tím na vyšší pozici se bude na e-shopu zobrazovat. Doporučujeme začít např. od čísla 50 a postupovat dolů: 50,49,48 atd. Když poté nějakému produktu dáte preferenci 100, bude okamžitě v té konkrétní kategorii na e-shopu na prvním místě.

Preferenci samozřejmě nastavovat nemusíte; produkty se pak zobrazují v pořadí, ve kterém byly přidány Vámi - tzn. od nejnovější na první pozice v konkrétních katagoriích.

Pozn.: Doporučujeme tuto funkci používat při hromadném editování zboží v konkrétní kategorii pomocí menu Zboží / Kategorie.

Dodací lhůta

Zde uveďte za kolik dní dodáte zboží. Tento údaj se zobrazuje na portálech: Heureka.cz, Zbozi.cz, ... (pokud do těchto vyhledávačů exportujete svá data, tuto službu je možné si u nás zřídit).

Kusů na skladě

Uveďte, kolik máte kusů skladem.

Kusů ext. sklad (dodavatel)

Zde je uvedeno, kolik kusů je skladem ve velkoobchodě (u dodavatele).

Záruka (měsíců)

Pokud máte delší záruku než je daná zákonem ČR, uveďte ji zde.

Prodávat po (kusech)

Zboží, které chcete prodávat po určitém počtu kusů. Například pneumatiky, pokud chcete prodávat po 4 ks. (pokud je zde uvedena hodnota 0 nebo 1, e-shop umožňute prodej jakéhokoli množství.)

Prodávat max. (kusů)

Maximální počet kusů pro prodej jednomu zákazníkovi. (používá se u specifického zboží, nemusíte vyplňovat)

Prodávat min. (kusů)

Minimální počet kusů pro prodej jednomu zákazníkovi. (používá se u specifického zboží, nemusíte vyplňovat)

Aktivní aj.

Produkt lze dočasně stáhnout z e-shopu nezaškrtnutím políčka Aktivní (pokud produkt nechcete smazat z databáze úplně). Dále lze aktivovat/deaktivovat Novinka, Zlevněno, Tip… (aby se tyto věci zobrazovaly na webu, musí být zakomponované v grafice e-shopu což je předem dohodnuté s naším grafikem).

Obrázek

Každému produktu lze přiřadit jeden hlavní obrázek. Obrázek vyberete ze složky ve svém počítači tlačítkem Vložit.

Popis

Popis produktu tvořte tak, aby dobře vystihoval jeho vlastnosti a byl přitažlivý pro zákazníka. Popisy v tomto poli slouží také pro portály jako: Heureka, Zbozi.cz atd. V této sekci není možné písmo ztučnit, zvětšit nebo vložit odrážky či tabulku.

Informace, které chcete upravit je možné vložit přímo do editačního pole v samotném zobrazení produktu obr. níže, pod text vložený na kartu produktu. Pod tento text kliknete kurzorem a píšete. Tento text můžete jakkoli editovat (upravit).


1.2. Kategorie

Každý produkt je potřeba zařadit do nějaké kategorie, aby se objevil na internetu. Tlačítkem Přidat vybíráte z již přednastavených kategorií (informace jak pracovat s kategoriemi zde). Produkt stačí zařadit do správné (pod)kategorie. Produkt se může vyskytovat ve více kategoriích zároveň.


1.3. Verze

Pokud máte ve svém e-shopu záložku verze, je možné zde nastavit různé varianty produktů, příklad uvedeme na dámských šatech různé velikosti a různé barvy.

Zde musíte definovat pro každou velikost oděvu: barvu, unikátní kód, kolik ks máte skladem, cenu, (máte možnost zvolit, že produkt je vyprodaný), minimální počet ks k prodeji, maximální počet ks k prodeji, Modulo ks ????, Obrázek (vložíte kliknutím na políčko a tlačítkem Změnit obrázek, nebo Vložit obrázek), ID se generuje (vypisuje) samo.

 

1.4. Příbuzné

Zde můžete vložit produkty, které jsou k danému produktu příbuzné. Kliknete na tlačítko přidat a vyhledáte položku. Produkty se vloží k hlavnímu produktu tímto způsobem:

1.5. Je příbuzný

Zde můžete k danému produktu uvést stejné produkty a tak je vzájemně provázat. (nevím zda mám dobře popsáno)


1.6. Sestavy

Využívá se například u e-shopů pro nábytek. Možnost tvořit sestavy produktů v internetovém obchodě.

 

1.7. Odkazy

Slouží pro vložení odkazů na pfd soubory u popisu produktu. Většinou technické informace k produktu.


1.8. SEO

Pokud se chete, aby Váš produkt byl ve vyhledávačích více viditelný, vyplňte pole Title a Meta description.


1.9. Další

Tato záložka pro Vás není důležitá a pokud ano, nastavíme ji pro Vás :-)


1.10. Další obrázky

Zde můžete vložit k Vašemu produktu další obrázky. Stisknete tlačítko přidat a vyberete obrázky ve svém PC - můžete je hromadně označit klávesovou zkratkou CTRL + A nebo vybírat jednotlivé obrázky podržením klávesy CTRL a klikáním myší na konkrétní obrázky. Obrázky je možné popsat.


Recenze od našich zákazníků

Od firmy Market Express máme již druhé webové stránky. Spolupráce je vyhovující, vyzpovídali mne jakou máme představu o webu a obsahu a dalších a začali posílat návrhy realizace. Web se obsluhuje velmi snadno, což je pro mne z důvodu časového vytížení velice důležité.

Po této zkušenosti jsme si nechali i navrhnout logo naší LPG značky ARTgas a firemní logo.

Markéta Pospíchalová

www.autolysa.cz

S firmou Market Express spolupracujeme od prvního okamžiku, kdy jsme se rozhodli začít "existovat" i v rámci internetu, což je bezmála 20 let.

Od Market Expressu si necháváme tvořit webové stránky, osvědčila se nám i spolupráce v oblasti optimalizace stránek tak, abychom byli co nejlépe dohledatelní. Spolupráce byla vždy oboustranně korektní. Pokud nastal nějaký technický problém, zaměstnanci firmy jej vždy vyřešili ochotně, velmi rychle a k naší spokojenosti.

Za naší firmu mohu s klidným svědomím firmu Market Express doporučit každému, kdo poptává tyto služby.

Martin Dočekal

Ředitel firmy ETEX Hořice s.r.o.

www.kapesniky-horice.cz

Vážení pracovníci firmy Market Express,

Rád bych vám jménem naší firmy Pestall s.r.o., jakožto vašeho dlouholetého zákazníka, vyslovil poděkování za vaši práci s našimi webovými stránkami.

Vaše řešení stránek je vždy na vysoké úrovni a v souladu s trendy moderní doby ve webovém prostoru. Oceňuji perfektní spolupráci při řešení našich požadavků či potíží, vstřícnost, se kterou reagujete na naše podněty.

Již vícekrát jsem se přesvědčil o tom, že vždy nabízíte a nám aplikujete pouze smysluplná řešen. Nesnažíte se nám za každou cenu prodat i produkty, které nejsou pro nás přínosem, a zároveň včas nabízíte a zavádíte změny a inovace požadované zákony.

Těším se na další dlouhodobou spolupráci a přeji mnoho úspěchů ve vaší práci.

S přáním krásných dnů

Ing. Stanislav Bareš

jednatel firmy PESTALL, s.r.o.

www.pestall.cz